Razboi (loom) pentru margele

Iubirea mea fata de lucrul manual a inceput cand bunica m-a asezat la ea in brate, in razboiul de tesut carpete si „presuri” taranesti. Aveam putini anisori si am fost vrajita instantaneu🙂 ; apoi mai tarziu am tesut si eu, asa copilareste cate ceva atunci cand mainile ei muncite oboseau sau cand vedea licarul de neastampar din ochii mei si ma lasa sa ma asez pe banca de lemn din fata razboiului incarcat cu ite si cu multa lana colorata in culori minunate… Bunica m-a invatat sa tes, sa tricotez, sa torc … multe lucruri pe care noi acum, nu ne-am incumeta sa invatam un copil de 4 – 5 ani, ca e periculos si s-ar putea rani…

Am urmat apoi cu drag orele de lucru manual in clasele primare/gimnaziale, la Sc. Gen. 118, Vasile Alecsandri din Bucuresti🙂. De atunci am invatat cele necesare intr-ale cusutului ca orice femeie/viitoare sotie/mamica, ca asa cum spunea bunica, oricine trebuie sa stie sa coasa macar un nasture la nevoie🙂

De cativa ani am inceput sa invat tehnici ale lucrului manual (tehnici handmade) care sunt folosite in margelit, in broderie, in lucrul cu razboiul de tesut margele si sunt inca muuulte lucruri pe care nu le-am invatat din lipsa de timp sau de materiale. Am fost cucerita de razboaiele mici de tesut margele, cu care se fac bratari sau zgardane si de modelele traditionale romanesti cu flori care reinvie acum parca mai mult ca niciodata culorile din amintirile mele.

In lucrul cu margelele am folosit un razboi (loom) facut de sotul meu dupa ce am vizualizat pe youtube.com video-uri de gen tutorial. Astfel am mesterit doua modele de razboi: unul mic pentru bratari si unul lung pentru zgardane de pus la gat sau pentru bratari wrap care se petrec pe incheietura de 3 – 4 ori.

Razboi (loom) pentru margelit

Razboi (loom) pentru margele

Razboiul mic este potrivit pentru a face bratari. Ata se prinde de carligele din partile laterale si se aseaza pe canalele spiralei metalice. Mai jos voi posta cateva exemple.

Razboi pentru margele

Razboi pentru margele

Razboi pentru margele

Razboi pentru margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Bratara realizata la razboiul de margele

Razboi (loom) pentru margele

Razboi (loom) pentru margele

La razboiul mare se pot realiza bratari wrap (care se petrec pe incheietura mainii de 3 – 4 ori) sau zgardane care se poarta la gat si sunt inguste sau late in functie de dorinta. Tehnica este aceeasi ca la razboiul mic doar lucrul este mai indelungat. Alegeti pentru inceput un model simplu de urmat si desenati-l pe o foaie de matematica, fiecare patratica sa corespunda unei margele, fiecare rand de patratele sa corespunda unui rand din modelul dorit si urmati-l cu atentie. Daca ati sarit o patratica/margeluta este recomandat sa va intoarceti si sa refaceti greseala pentru ca la final veti observa obsedant margeluta lipsa si munca pe care ati depus-o nu va mai avea aceeasi satisfactie. Lucrul dupa model necesita atentie si rabdare. Asigurati-va ca aveti timp si nu va deranjeaza nimeni cand lucrati. Spor la treaba!🙂

Mai jos voi posta o imagine cu razboiul in timpul lucrului la o zgardana.

Razboi pentru margele - lucrul la o zgardana cu flori

Razboi pentru margele – lucrul la o zgardana cu flori

Razboi pentru margele - lucrul la o zgardana cu flori

Razboi pentru margele – lucrul la o zgardana cu flori

Cateva imagini ale zgardanelor pe care le-am lucrat. Unele pot fi purtate ca bratara wrap pentru a se a potrivi mai bine la o tinuta casual.

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Zgardana realizata la razboiul de margele

Voi posta imaginile unor bratari wrap pe care le-am lucrat pentru sotul meu ca sa exemplific cat de versatil este razboiul si sa mentionez cat de mult apreciez munca lui fara de care nu existau aceste unelte atat de utile.🙂

Bratara wrapp realizata la razboiul de margele

Bratara wrap realizata la razboiul de margele

Bratara wrapp realizata la razboiul de margele

Bratara wrap realizata la razboiul de margele

Pentru cei interesati sa-si incerce indemanarea in lucrul cu un astfel de razboi, astept comenzile voastre. Daca sunt cereri putem realiza modele personalizate cu lungimea si latimea dorita. Pe internet sunt o multitudine de modele de bratari pe care le puteti descarca si incerca, de la cele mai simple pana la unele pentru avansati. Asa ca, material didactic gasiti. Razboaiele din comert pot fi costisitoare si greu de folosit. Asa ca daca va plac modelele realizate de noi, va astept cu interes cererile.🙂

Razboi (loom) pentru margele

Razboi (loom) pentru margele

Pentru comenzi va rog sa copiati linkul postarii in formularul din sectiunea contact, impreuna numarul de bucati si datele Dvs de contact pentru a putea discuta detalii legate executie si livrare.

Multumesc pentru vizita!

LilianaArtWork

2 gânduri despre &8222;Razboi (loom) pentru margele&8221;

Lasă un răspuns

