De sarbatori sa sustinem artizanii si creatorii de handmade

Este noiembrie si deja se simte ca ne apropiem de sarbatorile mult asteptate. Magazinele au pe rafturi produse, decoratiuni si muuulte cadouri… 99% din ele sunt chinezesti si au preturi foarte accesibile. Nu discut acum calitatea lor pentru ca traversam o perioada de criza interminabila care ne saraceste si care ne determina pe multi dintre noi sa facem compromisuri.

Cum sa supravietuiesc eu ca artizan handmade pe o astfel de piata? Nu am nici o sansa! Am mai spus ca handmade nu este pentru oricine… Oamenii care apreciaza un produs facut de mana sunt putini si multi dintre ei sunt prin alte tari😉 Eu nu pot vinde un tablou quilling/decoratiune/felicitare, la care lucrez o zi intreaga la un pret de nimic pentru ca in acel produs nu este doar hartie si lipici! Este muuulta munca, migala, rabdare, creatie, timp si efort, procesul de fotografie de produs, editarea fotografiilor, promovarea produsului pe blog, pe FB, pe magazinul online (care by the way costa), etc. Pretul produsului este suma tuturor celor enumerate mai sus, plus aprecierea subiectiva a creatiei mele. De cele mai multe ori pretul produsului mi se pare totusi prea mare pentru a fii competitiv pe piata de handmade romaneasca si reduc cat mai mult ajungand sa le pun la vanzare la preturi de nimic adica exact la pretul la care initial am refuzat sa cred ca voi ajunge😦 Iar tristetea este ca, chiar si asa nu se inghesuie nimeni sa cumpere handmade. Acum vorbesc strict despre experienta mea legata de handmade si incercarea de a transforma un hobby intr-o mica, mica „afacere”. Dar stiu ca sunt foarte multi artizani care trec prin acelasi lucru.

Virusul creativ pe care l-am capatat si care nu-mi da pace degetelor insa nu poate fi sufocat de criza sau de lipsa de educatie a bunului gust. Sunt determinata sa fac in continuare handmade pentru ca ma face fericita nu pentru ca sper ca ma voi imbogati intr-o zi.

Tot ce imi doresc este ca cine citeste aceste randuri sa se gandeasca putin inainte de a cumpara un produs ieftin de la taraba din dragonul, obor, etc. Ho, Ho, Ho!

Blog: http://www.LilianaArtWork.wordpress.com
Facebok: https://www.facebook.com/LilianaArtwork

LilianaArtWork

Lasă un răspuns

